Sportmassage

 

Sportmassage wordt vanzelfsprekend veel toegepast in de sport. De aandacht is meer gericht op het lichaam in relatie tot de sport(en). Het bevordert herstel bij blessures en na zware trainingen. Blokkades in de spieren worden sneller opgeheven, waardoor de doorbloeding beter wordt en afvalstoffen en vocht beter worden afgevoerd. Dit vermindert de kans op blessures en versnelt het herstel.

 

Redenen om voor een sportmassage te kiezen

  • Optimaal willen kunnen presteren in de sport

  • Het voorkomen van blessures bij veel bewegen of juist wanneer je weinig beweegt

  • Herstel en begeleiding bij opgelopen blessures

  • Last van spierknopen, spierpijn en/of spierstijfheid door langdurig zware fysieke werkzaamheden in je werk

  • Na de training/wedstrijd een goede afvoer van afvalstoffen en conditie van de spieren bevorderen

  • Na intensief sporten of bewegen terwijl je weinig aan sport of beweging doet

  • Voor het trainen (of de wedstrijd) de spieren activeren voor een goede prestatie

  • Last van spierknopen, spierpijn en/of stijfheid na het trainen 

  • Ter voorbereiding om weer te gaan trainen na een herstelperiode

Mogelijkheden met sportmassage

Naast een ontspannende (sederende) effect kan bij sportmassage ook meer aandacht gegeven worden aan het activerende (voorbereidende) en herstellende effect. Dit om fysieke problemen te voorkomen en te verminderen. Te denken valt aan: o.a. spierknopen, stijfheid, bewegingsbeperking, (spier)pijn. Een goede massage zorgt o.a. voor het bevorderen van de bloedsomloop, de spierfunctie en het afvoeren van afvalstoffen. 

 

gallery/zwem
gallery/hardlopen
gallery/tennis